יום חמישי, 16 במאי 2013

חומרי ריהוט גן - ממה עשוי ריהוט הגן שלנו?

ריהוט גן עבר לא מעט שינויים בשנים האחרונות ואפשר למצוא יותר ויותר אנשים שמחפשים לא רק את העיצוב שמושלם עבורם אלא גם תמורה גבוהה לכסף שהם משקיעים. חומרים מודרניים כמו ראטן, אלומיניום וזכוכית מחוסמת מככבים היום ברשימת החומרים מהם עשוי ריהוט הגן שלנו בזכות התכונות הייחודיות שלהם.


אלומיניום – הבסיס לריהוט גן איכותי
אם חיפשתם חומרי ריהוט גן באיכות גבוהה, עמידים ואסתטיים, לאלומיניום אין מתחרים. שלדת ריהוט גן שעשויה מאלומיניום לא רק עמידה מפני לחות וגשם ולא מחלידה, היא גם חזקה ולא מתעקמת בקלות, לא סובלת משריטות ותחזיק מעמד למשך שנים בלי להתעוות בשמש. אלומיניום בעובי של כ-1.5 עד 2 מ"מ מצביע על ריהוט גן איכותי, אם האלומיניום עבר תהליך של צביעה בתנור (אפוקסי) הרי שמצאתם ריהוט גן שישמור על המראה שלו בלי שום בעיות מיוחדות למשך שנים.

ריהוט גן אלומיניום
ריהוט גן אלומיניום

ראטן וטקסטילן – לריהוט גן עמיד בפגעי מזג האוויר
חומרי ריהוט גן מודרניים החליפו לא רק את השלדה של הריהוט אלא גם את הריפודים והאריגים. יש שני סוגי חומרי ריהוט גן איכותיים במיוחד – ראטן וטקסטילן:
ראטן סינטטי
ראטן סינטטי

ראטן – מחליף את הקש המסורתי, עשוי PVC עמיד וחזק ומגיע בכל צבעי הקשת. אפשר למצוא ראטן שמחקה בצורה מאוד מוצלחת קש טבעי בעל מראה מחוספס.

טקסטילן – בד עשוי PVC ופוליאסטר, 100% עמיד במים, רחיץ וקל מאוד לתחזוקה.

הן הראטן והן הטקסטילן משולבים בריהוט גן במקום חומרים מסורתיים כמו קש ובד שלא מחזיקים מעמד לא בגשם ולא בשמש. אם חיפשת חומרי ריהוט גן איכותיים, עמידים וחזקים, רחיצים ושאינם דוהים בשמש בקלות – טקסטילן וראטן הם בהחלט אופציות מצוינות. אבל חשוב מאוד לזכור שגם כאן יש רמות איכות, כך למשל כדאי לשים לב לסיב הראטן ולוודא שהוא שלם ולא חצוי, סיב חצוי פחות עמיד וחזק.

עץ טבעי
למרות כל החומרים המודרניים הנהדרים מהם מייצרים ריהוט גן, העץ הטבעי לא נעלם מהחנויות. הסיבה היא כמובן שאין תחליף למראה הטבעי של העץ ולאווירה שהוא מכניס לגינה או למרפסת שלנו ויש לא מעט אנשים שלא מוכנים לוותר על ריהוט מעץ מלא. למרות האסתטיקה המיוחדת של העץ חשוב מאוד לא לשכוח שמדובר בחומר טבעי וכיאה לזה הוא פגיע יותר מחומרים סינטטיים. עץ נוטה לסבול משריטות וחבלות בקלות, הוא לא עמיד לחלוטין במים ודורש תחזוקה שוטפת בחומרים ייעודיים כדי לשמור על המראה שלו והשלמות שלו.

ריהוט גן מעץ
ריהוט גן מעץ


זכוכית
הזכוכית מופיעה בריהוט הגן בעיקר בשולחנות כמובן ולאיכות שלה יש משמעות גדולה מבחינת עמידותה ובטיחותה. זכוכית רגילה שלא עברה חיסום פגיעה מאוד לשריטות וחבלות ונשברת בקלות. ריהוט גם איכותי עשוי מזכוכית מחוסמת בעובי של 3 מ"מ, תהליך החיסום מעניק לזכוכית אריכות ימים ושומר עליה נוצצת ונקייה משריטות. הריהוט ברמה הגבוהה ביותר והאיכות הגבוהה ביותר עשוי מזכוכית מחוסמת בעובי של 5 מ"מ הנשמרת ממש כחדשה לאורך שנים.


2 תגובות: